miercuri, 10 septembrie 2014

Un poem de Ion Stratan

       Voi povesti cu alt prilej, pe larg, povestea prieteniei mele cu Ion Stratan, la care nu încetez să mă gândesc cu recunoștință, cu afecțiune și cu o infinită durere.
Știu că Nino mi-a dedicat trei poeme. Primul, Între două respirații ale perdelei, este inclus în volumul său de debut, Ieșirea din apă, București, Cartea Românească, 1981, fiind, după cum mărturisea poetul, printre cele mai reușite poezii din carte. Celelalte două au rămas în manuscris. Pe unul, foarte frumos, l-am rătăcit prin munții de hârtii care m-au înconjurat de când mă știu. Nu mi-am pierdut speranța că-l voi regăsi într-o zi. Știu doar că începea așa : ”Ninge cu cești albe, de cafea...” Îl reproduc pe ultimul, peste care am dat în perioada în care am avut calculatorul defect și n-am mai putut intra pe net.
       

                                                 Toamnă
                                                            
                                                         pentru Gigi Șerban
                                  
                                 Tu ești nu și te desparți de tine
                                  tu ești tu și nu ai un-să pleci
                                  de din frunzișul toamnei care vine
                                  ți-duc în dar cuvinte ce petreci

                                  De mii de ani Lumina s-a născut
                                  de fiecare dată ea renaște
                                  cuvintele pe care ea le paște
                                  fac rima-îmbrățișată-ntr-un sărut

                                  C-un gând de liniștire-n aste slove
                                  e-un gând de începuturi, ca-n Moldove
                                  spre tine mă aplec, vorbesc tăcut
                                                                        16 octombrie 1986

                                                 Al tău întotdeauna, cu dragoste de frate motan,
                                                                  Nino Stratan

P.S. Cred că mă înșel cu numărătoarea și Nino mi-a mai dedicat un text într-una dintre ultimele sale plachete, menționând, de data aceasta, pseudonimul meu, Șerban Tomșa.

Niciun comentariu: