joi, 26 noiembrie 2009

Obiceiuri ciudate ale unor genii ( 1 )

Maestrul în Reiki şi Karuna Reiki, Doamna Niculina Marian, mentorul meu spiritual, mi-a trimis nişte informaţii foarte interesante. Le postez aici, pentru cei care citesc acest blog. Leonardo da Vinci dormea două ore pe zi. Pentru acest tip de somn, numit şi "somnul polifazic", trebuie să te acomodezi cu un program strict, cu serii de 20-30 de minute la fiecare patru ore, pe parcursul unei zile şi al unei nopţi. Principalul avantaj al programului de somn al lui da Vinci este că include mai mult timp liber, vise mai vii şi un control strict asupra corpului tău.
Einstein se gândea la aceeaşi problemă mai multe ore pe zi, timp de mai multe luni, până reuşea ce îşi propunea. El a făcut afirmaţia potrivit căreia "oamenii folosesc 10% din creier." Eistein proceda ca un culturist care îşi modelează zilnic corpul.
Charles Dickens scria şi dormea cu faţa către nord, aliniindu-se cu polii pământului. El făcea acest lucru deoarece credea că aşa îşi va putea îmbunătăţi creativitatea. Dacă dormea în alte locuri, scriitorul rearanja patul şi de aceea avea totdeauna o busolă cu el.

9 comentarii:

day-dreamer spunea...

Geniile au ciudăţeniile lor. Şi pe bună dreptate da Vinci dormea puţin. Voia timp, nu vrem cu toţii? Sunt prea multe de aflat, de cunoscut.

Dan Ioanitescu spunea...

Buna seara serban,
iata cateva pareri lae unor oameni de stiinta culese de pe Descopera.ro:
Un mic pas, sustin cercetatorii, care au descoperit recent faptul ca geniile si “nebunii” impart aceleasi gene.

Psihologii au ajuns la concluzia ca oamenii creativi au gene in comun cu cei care sunt afectati de psihoza sau de depresie. In opinia acestora, noile studii ar putea explica de ce genii de calibrul lui Vincent van Gogh sau a Sylviei Plath au manifestat un comportament distrugator.

Gena in cauza, denumita neuregulin 1, joaca un rol important in dezvoltarea creierului, insa o variatie a acesteia este des asociata cu boli mintale, de genul schizofreniei.

Dr. Szabolcs Keri, conducatorul acestui studiu stiintific, declara ca este pentru prima data cand se demonstreaza ca o variatie genetica asociata cu psihoza poate avea si functii benefice.
"Factorii moleculari, in mod frecvent asociati cu afectiuni mintale severe, prezenti in cazul multor oameni perfect sanatosi poate avea avantajul de a stimula forta creatoare a creierului", sustine Dr. Keri

Dan Ioanitescu spunea...

A doua:Beneficiile somnului asupra organismului uman au fost studiate in timp si revelate publicului larg. Prin urmare, oamenii de stiinta au propus o medie ideala a timpului dedicat somnului: opt ore pe noapte.

Insa, nu toata lumea are nevoie de aceste opt ore pentru a-si “reincarca bateriile”. Sunt oameni care simt nevoia sa petreaca 10 ore dormind, in vreme ce altii se simt plini de energie dupa numai patru ore de somn.

Recent, cercetatorii au descoperit ca aceste exceptii pot fi explicate din punct de vedere genetic. Analizele au fost efectuate pe un esantion de 252 de voluntari. Dintre acestia, numai doua persoane, o mama si o fiica, au prezentat o gena rara, care induce necesitatea unui somn de maxim sase ore pe noapte, cu doua ore mai putin decat restul familiei, insa fara ca somnul scurt sa le influenteze energia pe tot parcursul zilei.

Cercetarile asupra acestei mutatii genetice rare continua, insa, intre timp, expertii ne atrag atentia asupra celor opt ore necesare, motivand prin faptul ca privarea de somn poate atrage probleme de sanatate, printre care slabirea sistemului imunitar si probleme ale memoriei.

Dan Ioanitescu spunea...

Scuze:
Nu sunt pareri "o lae" ci sunt "ale"... :)

Şerban Tomşa spunea...

Day-Dreamer,
geniile sunt izvoare de frumuseţe şi asta are un preţ. Uneori sunt greu de suportat, alteori sunt oameni încântători. Adevărul este că îmi plac cei care merg pe stradă fărăm să ştie unde se duc... Echilibrul e uneori plictisitor. Am auzit pe vremuri un poet zicându-i altuia în bătaie de joc : "Numai tu eşti genial şi echilibrat în acelaşi timp...

Dragul meu Dan,
aveam o bănuială în sensul celor spuse de tine, dar informaţiile pe care ni le oferi sunt extraordinare. Stii, mi-am dat seama că ai o însuşire unică de a te orienta către cele mai interesante informaţii...
Ar trebui să mă bucure ce am aflat de la tine. Câţiva inşi, care cred despre ei înşişi că sunt foarte ancoraţi în realitate , mă consideră nebun şi spun uneori că-mi "flutură mintea"...

Unknown spunea...

serban,
excelenta ideea de a puncta cateva din 'obiceiurile ciudate' ale geniilor. ce e amuzant aici (pt mine) este ca primul meu gand serios in copilarie a fost acela de a deveni ... om de stiinta (leonardo, edison, michelangelo - pe astia cred ca-i aveam in cap atunci. ma fascinau e putin spus). desigur, ca multi alti visatori, m-am crezut un geniu. acum ma cred un depresiv nebun!
de aceea poate ma amuza teribil descoperirea lui dan vizavi de creativii psihotici. in sensul ca mi-a mai revenit zambetul pe buze :)

si apropo de idei (nu stiu daca am mai spus-o pe aici)... cele mai bune (si mai bune) solutii si ganduri imi vin in timp ce fac dus. in acele momente ideile-mi curg siroaie! (:D) si vb f f serios. dar cum mi-e lene sa fac doua dusiri pe zi... :)

Unknown spunea...

sunt pantacruel, ci nu daniela. a ramas setat asa de la nevasta-mea si nu mi-am dat seama :)

Şerban Tomşa spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Şerban Tomşa spunea...

Panta,
e foarte interesant ce îmi scrii. În copilărie şi adolescenţă, cele mai multe idei îmi veneau noaptea. Acum, dimineaţa. Dar îmi consum la şcoală partea cea mai fertilă a zilei. ( Sadoveanu şi Labiş scriau dimineaţa. Rebreanu şi Preda erau nocturni. Nichita dicta când era euforic. Profesionist desăvârşit, Aldulescu scrie zilnic, dar nu ştiu ce moment i se pare mai prielnic. Ritmic, fără întreruperi, scria şi Arghezi ... ) Când stau întins pe malul râului, întrezăresc lucruri noi...
Am postat din nou textul, fiindcă nu-l revăzusem şi omisesem două virgule...