duminică, 1 noiembrie 2009

Diavolul şi bunul Dumnezeu

Ceţuri albe şi groase izvorâsc din râuri.
Pe sub poduri, timpul a stat.
Un demon mic şi rău îi pândeşte pe copiii cărora li s-au furat jucăriile, pe tinerii care şi-au văzut iubitele călărite de boşorogi şi pe toţi cei care se întorc târziu şi găsesc porţile încuiate.
Şi un bătrânel cu o traistă în spinare trece pe drum, şontâc, şontâc. Străinul îl vede pe întunecatul paznic al nopţii grăbindu-se către cârciumă şi îi zice :
- Puţină apă, dă-mi puţină apă să beau. Dar să fie rece !
- Râzi de mine ? se îmbăţoşează cerberul.
- Ai dreptate, acum ar fi bună o băutură caldă sau o cană cu lapte fiert... Dar, vezi tu, eu sunt Dumnezeu şi mă mulţumesc cu puţin. La o adică, poate să nu fie nimic...
Şi o ia din loc, şontâc, şontâc, prin ceaţa luminoasă.

11 comentarii:

pantacruel spunea...

f misto. de unde e? :p

Şerban Tomşa spunea...

E o idee din "Gheţarul"... Acolo e mai subtilă, aici e mai apăsată...

pantacruel spunea...

stiam eu ca de acolo trebuie sa fie :)

B.B. spunea...

Un alt Dumnezeu batran...

Eu cred ca orice demon l-ar ajuta pe Dumnezeu. Si inca cu replica: "imediat, sefu'!"

Dan Ioanitescu spunea...

Diavolul din minte si Dumnezeul descult din sufletul nostru. :)

Şerban Tomşa spunea...

Black Bitch,
sunt demoni şi demoni...Dar aşa ar trebui să fie, cum zici tu. Oricare dintre ei ar putea avea ceva respect. .. M-am gândit şi la varianta unui Dumnezeu feminin, graţios şi protector...

Dan,
îl simt mai ales pe demon. Dumnezeul de care vorbeşti îmi aduce uneori în suflet gustul amar al umilinţei... Ce zici, diavolul are mai mult umor decât Creatorul ?

Dan Ioanitescu spunea...

Nu, nu cred!
Cea mai buna gluma din Univers tot Creatorul a facut-o.
Gluma suntem noi!

O gluma trista!

Şerban Tomşa spunea...

=))

pantacruel spunea...

acum am vazut...
f misto cronica la ghetarul din dilemateca. semnata gabriela gheorghisor. chiar mi-a facut pofta de 'un ghetar vrajit' :)

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
iti multumesc pentru semnalare. Nu stiam decat despre cateva cronici aparute sau in curs de tiparire in revistele din provincie... Cronicile din revistele bucurestene au intarziat foarte mult. Unul dintre cei carora le-am dedicat romanul este in conflict cu mai marii peste niste redactii barosane... Curata fatalitate...
Ai putea sa-mi spui in ce numar al revistei a fost publicata cronica respectiva ? Ai vazut-o pe net ?

pantacruel spunea...

e in dilemateca din noiembrie, aparuta vineri (sunt un mare fan al revistei, am toate numerele).

cum spuneam, cronica la 'ghetarul' este senzationala. pare o carte de nobel la cum o descrie criticul g.g.! :p