sâmbătă, 28 noiembrie 2009

Obiceiuri ciudate ale unor genii ( 3 )

Hemingway obişnuia să scrie texte de câte 500 de cuvinte în fiecare zi. Acest lucru îi permitea să treacă peste "blocajul scriitorului" şi îi menţinea abilitatea de a scrie la cote înalte.
Thomas Wolfe scria stând în picioare.


P.S. William Faulkner obişnuia să scrie câteva luni fără oprire, apoi lua o pauză, bând timp de două-trei săptămâni, tot la foc continuu, whisky de cea mai bună calitate. După ce se "revigora" astfel, zăcea o zi-două şi îşi relua scrisul...

4 comentarii:

day-dreamer spunea...

Observ că geniile din episodul 3 nu au numele scrise cu bold. Să fie mai puţin genii?
Îmi place exerciţiul lui Hemingway şi îl invidiez pe Wolfe.

Şerban Tomşa spunea...

Day-Dreamer,
îţi mulţumesc pentru semnalare. Am făcut cuvenita rectificare. Muncisem toată ziua şi eram epuizat, aşa încât am uitat să le mai scriu numele cu bold.
Hemingway era profesionist, ca şi românii Aldulescu, Rebreanu şi Sadoveanu, scriind zilnic.
Thomas Wolfe ( 1900- 1936 ) era poate cel mai talentat dintre americani, dar a murit foarte tânăr, din cauza unei tuberculoze meningo-cerebrale. În ultimii trei ani de viaţă a fost inconştient...
Pentru scrisul său, merită să fie "invidiat" cu dragoste, adică admirat. Destinul lui este tragic şi mă tulbură profund...

Radu Vancu spunea...

Îmi place ideea compendiului de tabieturi livreşti.
Însă, din câte ştiu eu, Schiller era cel cu merele putrede. :)

Şerban Tomşa spunea...

Radu Vancu,
cred că aveţi dreptate. Voi verifica, însă după câte ştiu Schiller nu avea simţul mirosului...