duminică, 22 februarie 2009

Din poemele uitate ( 1 )

Prima mea dragoste, în materie de literatură, a fost poezia. Am publicat primul poem în revista "Luceafărul" în 1974, când am fost recompensat şi cu Marele Premiu al Festivalului Naţional de Poezie "Dimitrie Bolintineanu". Evenimente neaşteptate şi neplăcute m-au obligat să renunţ practic la scris şi la ideea de a fi scriitor. Mai tipăream, în răstimpuri, câte o poezie-două, prin revistele vremii. Abia în 1989 am început primul roman, "Biblioteca lui Noe". Am luat iarăşi o pauză, timp de treisprezece ani, până în 2003, când am publicat opul. Acum, când obosesc, mă joc, strecurând versuri scrise în toate stilurile, printre manuscrisele romanelor. Cele mai multe dintre ele au fost deja publicate în presa literară, în variante mult decoltate.


aş vrea

aş vrea un beduin să fiu
nebun pierdut printre nisipuri
surâsul să-ţi palpite viu
şi tu să ai un milion de chipuri


în păru-ţi magic să m-afund
ca într-o oază-ntunecată
să mă topesc în tine ca şi când
nici n-aş fi existat vreodată

Niciun comentariu: