luni, 9 noiembrie 2009

Estomparea frumuseţii şi nesimţirea românească

Prietenul Pantacruel are iarăşi o idee strălucită, vorbind pe blogul său despre estomparea frumuseţii...
Aşa este. Frumuseţea aproape că a fost ucisă. A supravieţuit în surâsul vreunei domnişoare conştiente de farmecul ei şi neînrobită gândului de a pune mâna pe fraierul care îi va fi soţ... În zborul păsărilor cărora li s-au distrus cuiburile... Într-un spectacol de balet, o expoziţie de pictură şi în paginile unei cărţi de care autorul este încă nemulţumit...
În prieteniile dintre tinerii care mai au puterea de a se entuziasma...
În rest, o maree nămoloasă, groasă şi grasă de nesimţire şi răutate.
Preşedinţia şi Parlamentul se joacă de-a v-aţi ascunselea pe pielea şi buzunarele noastre.
Inşi iresponsabili. Merg la o nuntă în Bucureşti. Pe străzi, obişnuita şi sufocanta aglomeraţie. Câte un derbedeu ne taie calea cu maşina, bătându-şi joc de toate regulile de circulaţie. Nu numai că trebuie să conduci extrem de prudent, dar e necesar să ai şi noroc pentru a scăpa de accidente...
La nuntă, în schimb, e o explozie de frumuseţe. Nişte moldoveni minunaţi, rude ale miresei, dansează neobosiţi şi plini de voie bună. Îmi plac moldovenii. Totdeauna i-am simpatizat. Sunt atât de bogaţi sufleteşte şi de talentaţi. Şi parcă mai puţin meschini decât muntenii mei. Aş fi vrut să am o casă în mahalaua Iaşilor, unde să scriu în linişte...
Rămân cu imaginea lor odihnitoare în minte, căci la întoarcerea de la nuntă, dimineaţa, nu mai circulă maşini conduse de smintiţi...

P. S. Un coleg de serviciu îmi spune că nişte vecini ai lui au fost în această vară la mare, în Bulgaria, unde se puneau la dispoziţia turiştilor cantităţi nelimitate de mâncare şi băutură. Au reuşit să fure câteva bidoane de whisky...
Vor dispărea vreodată setea şi foamea acestui popor ? Şi nesimţirea ?

12 comentarii:

Ramona spunea...

Exista insule de bine si frumos intr-un ocean de rautate sau, dimpotriva, cativa oameni rai printre multi oameni buni. Proportia oamenilor cumsecade nu cred ca variaza mult de la o regiune geografica la alta sau de la o tara la alta. Pe mine m-au impresionat niste dobrogeni la o nunta, iar la alta ardelenii. Am un vecin oltean foarte simpatizat de toata lumea. Alt vecin care s-a declarat dusmanul nostru pe viata are o gradina minunata...
Imi pastrez optimismul chiar daca stiu ca saracia care se va accentua in perioada urmatoare va revela mai ales partile tenebroase ale caracterului uman in cazul multor semeni de-ai nostri...

Şerban Tomşa spunea...

Ramona,
aceste "insule de bine şi frumos" ne fac să păşim mai departe şi ne justifică toate speranţele...

pantacruel spunea...

:)
concluzia este una si buna - suntem un neam urat :)

Şerban Tomşa spunea...

Panta,
nu ştiu ce să mai zic. Mai sunt şi oameni adevăraţi, dar parcă din ce în ce mai puţini...

pantacruel spunea...

maresc miza si spun ca sunt oameni din ce in ce mai multi si adevaruri tot mai putine :)

Şerban Tomşa spunea...

Da, excepţional formulat... Cât mai valorează oare oamenii fără adevăruri ? Şi ce semnificaţie mai au adevărurile în absenţa oamenilor ?

Şerban Tomşa spunea...

... în absenţa unor anumite tipuri de oameni ?

Cristiana spunea...

Aoleeeeeu !!!
Eu mor de dragul frumusetii voastre interioare... si voi ce faceti aici ???????????
Unde este jumatatea cea plina a paharului???
Văz io că vă faceţi de cap fără mine pe aici!!!!
păi ...ce ne facem, fraţilor??
Aveţi noroc că sunt moartă de oboseala (hi hi hi !! Ramona stie !!!)dar mă fac eu odihnită!! Vin din cheile Olteţului plină de energie!!
Merg intr-o excursie la pestera Polovragi, man. Horezu, Complexul Bancusi de la Tg. Jiu... vă trimit de acolo îmbrăţişări şi gânduri frumoase-frumoase !!!
Ne reîntâlnim la sfârşitul săptămânii !!!
Să vă fie frumos şi luminos !!

pantacruel spunea...

omul fara adevaruri o fi aidoma 'omului fără însuşiri' (al lui musil) - pe care nu l-am citit (inca) si despre care, iata, nu cunosc adevarul?

Şerban Tomşa spunea...

Cristiana,
mă uimeşti, ca de obicei. Ar trebui să-mi dai şi mie puţină energie...
Te sărut.

Panta,
da, da, exact ăla e... Omul unidimensional. Ştii, mă gândeam că tu, ca şi Dan Ioaniţescu, eşti mereu deştept şi pe fază...

pantacruel spunea...

doar ti se pare serban :)
nu-s nici pe faza, nici destept. aparentele mereu insala :p

Şerban Tomşa spunea...

:)