sâmbătă, 28 mai 2011

Codul lui Laver

Australianul Rod Laver a fost unul dintre cei mai mari jucători de tenis din istorie.
M-a frapat însă comportamentul său de om adevărat.
Laver îl lăsa totdeauna pe adversar, oricine ar fi fost acesta, să intre primul în arenă.
Laver îl lăsa mereu pe rivalul său să dea primul mâna cu arbitrul de scaun.
În vremurile în care și atât de frumos educatul Rafael Nadal apelează la tot felul de tertipuri neonorante pentru a câștiga un meci, ceva din comportamentul lui Laver a rămas definitiv în lumea sportului alb. Am văzut că învingătorul, pe toate terenurile de tenis din lume, îl lasă pe învins să-l salute primul pe arbitrul principal.
Dacă am avea mai multe exemple de omenie în jurul nostru, altfel ar arăta realitatea pe care o vedem.

P.S. 1. Din cauza unei erori permanente de pe blogul meu nu mai pot face comentarii pe cele care aparțin prietenilor mei. Nu știu cum voi ieși din acest impas.
       2. Periodic, o echipă de fotbal reinventează acest sport. Acum e rândul Barcelonei. E un lucru deosebit că am trăit să-i vedem pe catalani  și argentinieni cum joacă.
Tot periodic, celebrul Pele debitează câte o prostie. Messi e bun, ar fi spus el, dar e departe de Cruyff, Platini și Di Stefano. Despre Cruyff pot spune că este, într-adevăr,  cel mai mare jucător european pe care l-am văzut jucând. Pe Di Stefano nu-l știu, iar Platini era un oportunist ( la goluri ca și la trofee ) care înota pe teren, pasa bine, dar se mișca prea lent. Că a luat Balonul de Aur e altă mâncare de pește. Eu nu l-aș băga nici în primii 200 de fotbaliști din istoria fotbalului. Tot ce pot spune este că nu putem compara sportivi din perioada romantică a fotbalului, când apărările erau varză, cu alții care activează acum, când cel mai popular sport e computerizat. Desigur, afirmațiile lui Pele lasă să se întrevadă că și marii sportivi pot mânca rahat din invidie sau pentru a atrage niște arginți. ( Platini e oportunist și în ceea ce privește funcțiile de decizie. ) Îmi amintesc că pe vremea când Maradona și Platini jucau pe teren, același faimos brazilian spunea că francezul este mult mai bun decât argentinianul.  Ce poți să mai comentezi ?

Niciun comentariu: