marți, 25 august 2009

Adio, Dinamo Bucureşti !

"Ţin" cu echipa de fotbal cu numele de mai sus de mai multe decenii. Nu spun de când, pentru că nu-mi vine să cred că am ajuns la vârsta pe care o am acum. Mintea mi-a rămas însă în copilărie... De-a lungul anilor am văzut că mulţi oameni simpatici sunt fanii acestui club sportiv : Călin-Andrei Mihăilescu, Dan Bitman, Tudor Chirilă, Ştefan Bănică jr. S-ar părea că este, în sânul acestei grupări, o atmosferă plină de umanitate, în care solidaritatea şi alte valori morale sunt la loc de cinste. Dinamoviştii plecaţi departe se întorc totdeauna acasă. O notă bună este că Dinamo n-a stricat niciodată jucători de valoare, precum alte cluburi.
Am recunoscut totdeauna că Steaua a jucat mai artistic decât Dinamo. De pildă, între Barcelona şi Real Madrid, am preferat mereu prima grupare, care posedă un joc mai fantezist. Îmi mai plac Manchester, Liverpool, Arsenal Londra şi deloc Chelsea. În logica lucrurilor, ar fi trebuit să simpatizez cu formaţia din Ghencea. Şi totuşi...
Ştiu că Dinamo a avut cele mai bune "vârfuri" din fotbalul românesc - Frăţilă, Dumitrache, Dudu Georgescu, Cămătaru -, în timp ce Steaua a avut cei mai mari portari.
De câţiva ani însă, echipa de fotbal s-a prăbuşit total. Dacă aş spune adevărul, aş zice că acest club este condus de un grup de comici. Dar nu vreau să jignesc pe nimeni. Acţionarii sunt sufletişti, generalii sunt ţanţoşi şi nu lipseşte nici marele filosof la fotbalului, improvizat dintr-un fost jucător, prieten cândva cu prozatorul Fănuş Neagu şi cu legendarul cântăreţ Dan Spătaru. ( Fănuş a scris, în amintirea acelor ani de glorie, romanul "Frumoşii nebuni ai marilor oraşe". Personajele principale sunt scriitorul Ramiţki, cântăreţul Radu Zăvoianu şi fotbalistul Eduard Valdara... ) S-ar părea că niciunul dintre dinamovişti nu se pricepe la fotbal : să cumpere, adică, nişte jucători de valoare şi un antrenor care să poată întocmi o strategie de joc câştigătoare. Aşa se face că Dinamo a ajuns o turmă de puturoşi care abia se mişcă pe teren şi nu pot băga mingea în poartă nici cu mâinile. La vârsta mea şi fără să mă antrenez, cred că m-aş deplasa mai uşor decât porcii ăştia puşi la îngrăşat de acţionari.
Contraperformanţele fotbaliştilor de la Dinamo au atins pragul cel mai de jos care s-ar fi putut închipui. Nu ştiu când se vor mai ridica din ţărână. Îmi pare rău, dar aceşti băieţi pe care i-am iubit m-au făcut să sufăr prea mult. Aşadar, adio, Dinamo Bucureşti !

2 comentarii:

Elvis spunea...

Nu trebuie sa fiti atat de dur cu echipa dvs de suflet si cu niste jucatori, care chiar daca iau mult mai multi bani decat ar trebui ,dar asta e ceva normal la nivel mondial ,fotbalul fiind o religie alternativa pentru barbati acum si am observat in Vest si pentru multe femei sau familii , totusi incearca sa faca si ei ce pot ! Pentru ca ii privim de la nivelul salariilor noastre, vrem sa-i vedem nu numai pasionati de fotbal ,ci sa moara alergand ,ceea ce nu e tocmai corect !

Recunosc si eu ca echipa Dinamo a cam bagat-o in balarii de multe ori cu echipe foarte modeste ,dar nu si-au dorit asta si cred ca umilinta lor a fost mai mare decat a noastra ca suporteri ! Si de ce sa nu recunoastem ca si amatorii pot fi la fel de talentati ca si profesionistii! Se intampla atat de des si in alte domenii ! Sfatul meu este sa tineti la fel de tare la echipa ,dar sa va concentrati doar pe jucatorii care va plac ! Eu nu am nici o echipa de fotbal de suflet,dar imi plac multi jucatori din echipele romanesti si nu putem spune ca Adrian Cristea sau Ionel Danciulescu sau Marius Niculae nu ne-au bucurat de multe ori ! Asa ca la fel cum mi-as dori si pentru socrul meu ,un stelist infocat, sa va ganditi ca poate nu echipa e de vina ,ci poate implicarea sufleteascaa dvs e, poate, prea patimasa ! Toate echipele din Romania au jucatori buni ,toate vor sa castige ,nu mai traim vremurile cand Dinamo si Steaua luau cu japca de peste tot toate valorile si celelalte echipe erau precum echipele judetene din divizia C pentru ei ! Astazi nivelul echipelor s-a uniformizat si chiar amatorii au o alta ambitie la nivelul salariilor si sumelor exorbitante de transfer la care s-a ajuns in fotbal! Macar sa-i umileasca pe noii zei ai lumii ,daca nu pentru orgoliul lor !

Asa ca ,reconsiderati-va pozitia ,fiti mai putin patimas si de ce nu un „ Hai Dinamo " din suflet ,din nou !

Şerban Tomşa spunea...

Cred că aveţi dreptate. Eşecurile echipei Dinamo m-au prins într-o perioadă mai grea pentru mine şi de aceea am fost nedrept. Dănciulescu şi Marius Nicolae sunt jucători care, prin atitudinea lor, merită toată stima. Da, am greşit... Voi merge mai departe cu echipa mea de suflet.
În altă ordine de idei, trebuie să vă spun că i-am admirat totdeauna pe cei care "ţin" cu alte formaţii decât coloşii bucureşteni : Craiova, Urziceni, Cluj, Timişoara...