luni, 18 mai 2015

Gesturi frumoase

    Fiul unui polițist primește în dar mașina de patrulare a tatălui său, mort la datorie. Donatorul a achiziționat-o la o licitație, pentru 60 000 de dolari.
    Prezenți la premiera unui film, George Clooney și Hugh Laurie își fac declarații de admirație. Oamenii siguri de valoarea lor nu sunt torturați de răutate și nu se comportă ca niște catâri care au uitat drumul  către casă, adică spre omenescul din ei. Când eram student și locuiam în București, vedeam zilnic scene care mă făceau să fiu mândru că sunt om. Acum mi-e jenă că sunt profesor și mă prefac că n-am scris nimic.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Sigur nu vedem scene care sa ne faca mandri de umanitatea noastra in fiecare zi. Dar nu trebuie sa disperam niciodata.
Si nu vad de ce ti-ar fi rusine ca esti profesor si scriitor,pentru ca esti ceea ce ai vrut sa devii. Recunoasterea publica e cu totul altceva. Cred, in naivitatea mea, ca scrisul e suficient pentru justificarea existentei unui scriitor.

Şerban Tomşa spunea...

Dan,
Asta am vrut să zic și eu, dar am făcut-o invers. :) Ca profesor, mă bucur de o aproape unanimă recunoaștere publică - suntem la capitolul adevăruri, nu? -, dar și acest aspect îmi aduce belele și inamici. E normal să fie așa? Iar adevărurile pe care mi le-ai scris aici ar trebui să fie spuse și profesoarei a cărei elevă a obținut un premiu la faza pe țară a olimpiadei de limba și literatura românâ și care a fost recompensată de un demnitar, pe scenă, cu...50 de lei.