sâmbătă, 10 octombrie 2009

Astăzi e ziua mea

M-am născut într-o noapte ploioasă, de toamnă... Era 10 octombrie, ora 11 p.m. Cum localitatea în care locuiau părinţii mei nu avea maternitate, am văzut lumina...era să zic "zilei", dar în realitate a fost... scânteia unei lămpi chioare, cu petrol... în comuna învecinată, Sârbeni... Tatăl meu a mers la notar, să facă actul de naştere, pe 12 octombrie. Această dată a rămas, oficial, ca fiind ziua în care am am dat ochii cu lumea...
Nu prea am avut timp să-mi sărbătoresc ziua de naştere. Împlinirea vârstei de 20 de ani m-a prins într-o unitate militară în timp ce făceam de planton. Îmi era frig, simţeam foamea şi mă încerca oboseala unei nopţi nedormite...
La 22 de ani spălam pe jos, într-o cameră din Căminul Studenţesc Grozăveşti... Eram singur, fiindcă bunii mei prieteni plecaseră acasă..
La 28 de ani, în timpul unei lecţii, mi-a fost ruşine să le spun fetelor din clasa a X-a cât de bătrân sunt...
La 32 de ani mi se născuse fata, singurul copil pe care îl am...
Mai departe mi-e teamă să merg...

21 de comentarii:

pantacruel spunea...

la multi ani, serban!
superba trecerea de la 0 la 20 de ani.
cat despre varste, mai vorbim pe la 72. nu se vor schimba prea multe pana atunci, desi tare sper sa ma insel! :)

Ovidiu Baron spunea...

...iar acum, precum se vede, sarbatorim pe blog. La multi ani!

Şerban Tomşa spunea...

Îţi mulţumesc pentru urări, dragul meu Pantacruel. Trebuie să-ţi mărturisesc că mintea mi-a rămas pe la 18 ani... Prietenii ca tine mă fac să simt că trăiesc cu adevărat...

Şerban Tomşa spunea...

Vă mulţumesc mult, domnule Ovidiu Baron. Sper să comunicăm multă vreme de acum înainte...

Emilia Poenaru Moldovan spunea...

La multi ani si la multe carti!

Şerban Tomşa spunea...

Vă nulţumesc mult, vă sărut mâinile şi vă întorc înmiit urările...

Elvis spunea...

La mulţi ani, domnule Tomşa ! Fie ca gândurile negre să le puteţi privi cu detaşare, gândurile bune să le urmaţi drumul, când apar şi să puteţi să daţi celor din jur tot harul şi inteligenţa pusă în dvs de Dumnezeu şi dezvoltată de dvs cu atenţie !

Anonim spunea...

La multi ani fericiti! Sa ai parte de cat mai multe povesti frumoase

Şerban Tomşa spunea...

Vă mulţumesc mult, domnule Elvis şi vă întorc frumoasele urări. Sunt mândru că am prieteni ca dumneavoastră... Îmi confirmaţi tot timpul că existenţa noastră are sensuri înalte pe care nu le-aş putea descifra fără flacăra călăuzitoare pe care mi-o dăruiţi cu generozitate...
Fanfan, îţi mulţumesc pentru cuvintele tale calde şi îţi mărturisesc, încă o dată, că atunci când îţi citesc textele, mă simt mai tânăr, mai frumos şi mai deştept... Îţi doresc şi eu să te bucuri de tot ce este mai frumos în această lume atât de colorată şi zgomotoasă...

Ramona spunea...

La multi ani cu sanatate si fericire!
Ma bucur mult ca v-am descoperit in peisajul virtual si pot sa va citesc constant postarile de o inalta si intensa traire umana.

Şerban Tomşa spunea...

Mulţumesc mult, Ramona, vă întorc urările luminoase... Sper să fim prieteni cât mai mulţi ani ...

xia spunea...

M-ai facut sa zambesc...sigur ca toti ne scriem timpul...(eu zac de ceva vreme intr-un sens giratoriu inconjurat de oglinzi...cineva striga din cand in cand la mine sa deschid ochii,dar nu am curaj).
Ne miscam repede prin viata asta si sti ceva? ne tine tineri mintea de la 18 ani!
"...anii tai,fiecare o treapta catre albatrosul incendiar al implinirilor..."
La multi ani prieten drag!

Şerban Tomşa spunea...

Ce pot să spun, draga mea Xia ? Îţi mulţumesc, îţi întorc urările şi sper să te revăd într-o zi... Faptul că exişti mă ţine cu inima la 18 ani...

xia spunea...

Si eu sper acelasi lucru...daca timpul ne va fi de-ajuns...in ierarhia pe care o faceai, ar urma: la 70 de ani am revazut-o pe xia...
Vom avea desigur inima si mintea unor copii.
:)

Şerban Tomşa spunea...

Nu, nu la 70 de ani... Cât mai curând...

Irina spunea...

La mulţi ani! Din tot sufletul!

Şerban Tomşa spunea...

Mulţumesc, Irina Alexandra... Vă întorc cu drag urările... Sper să ne mai citim un secol de acum înainte...

Cristiana spunea...

LA MULTI ANI, DRAGUL MEU SERBAN !!!
Cu sanatate, cu bucuriile pe care ti le doresc din tot sufeltul, si sunt convinsa ca le vei trai pana peste suta de ani!!! Cu oameni buni in jurul tau, cu lumina talentului tau frumos asezata in bibliotecile si in sertarele sufletelor noastre!! Fie sa-ti gasesti mereu sete de viata, viata adevarata pentru care niciodata... DAR NICIODATA nu este prea tarziu!!!
Bucura-te, om bun si luminos, bucura-te de viata ta, nu-ti fie grea, ci linistita si bucuroasa !!!
LA MULTI ANI, INCA O DATA !!!
Cu drag, cu respect, cu prietenie,
Cristiana

Şerban Tomşa spunea...

Mă copleşeşti, draga mea Cristiana... Sunt cuvinte atât de frumoase pe care nu le merit defel... Îţi mulţumesc ţi îţi întorc urările. Viaţa mea se iluminează şi datorită ţie... Ai harul de a scoate ce este mai frumos în cei din jurul tău.. Fără tine nu ştiu ce m-aş face. Îţi sărut mâinile.

B.B. spunea...

La multi ani... Ani asa cum ne da lumea, mai schiopi si tot mai apasatori... Si mai plini de speranta spre... ceva.

Iti doresc sa-ti gasesti ceva-ul. Sa vorbesti lumii despre el.

Şerban Tomşa spunea...

Îţi mulţumesc că nu m-ai uitat, Black Bitch, şi îţi întorc urările înmiit. Aş vrea să te ştiu fericită... Mă bucur când pot schimba gânduri cu tine... Trăiesc o stare specială, greu de definit... Printre altele, sunt mândru că "vorbeşti" cu mine...