duminică, 11 octombrie 2009

Richard Burton

Am revăzut, acum două nopţi, "Noaptea iguanei", cu Richard Burton. Am fost totdeauna fascinat de jocul acestui actor şi am regretat dispariţia lui prematură... În tinereţe, aparenta sa fragilitate fizică era estompată de vocea puternică, amplă. În perioada lui de maximă creativitate, a fost fără egal... "Noaptea iguanei" e din epoca aceea. Ulterior, îmi venea rău când îl vedeam în ultimul său rol, într-un serial despre compozitorul Richard Wagner : descompus, epuizat, muribund. Sfârşitul a venit repede. În urechi îmi răsună şi acum ştirea care se dădea la radio în august 1984 : "A încetat din viaţă, la Geneva, celebrul actor britanic Richard Burton..." A murit în somn, din cauza unei hemoragii cerebrale.
Culmea e că partenerul şi prietenul său Peter O'Toole, el însuşi mare actor, trăieşte şi azi, cu toate că arată ca o fantomă...

Niciun comentariu: