joi, 21 ianuarie 2016

O recenzie semnată de Laura Elena Apetroaie

M-am hotărât să citesc Călugărul negru, de Șerban Tomșa din două motive. În primul rând, pentru faptul că este scrisă de un autor român.  În anii trecuți m-am ferit mult de autorii români, iar acum, în acest an, m-am îndrăgostit de literatura română .
Al doilea motiv l-a reprezentat faptul că nu știam nimic despre roman, deși mi-a fost recomandat de către o prietenă..
Am început să citesc acestă carte curioasă fiind să descopăr mai mult decât mi se dezvăluia pe ultima copertă și ferm convinsă de faptul că această povestea mă va impresiona.
După ce-am ajuns la finalul, m-am tot întrebat ce anume voi scrie despre aceasta: cum anume voi reuși să transmit emoțiile trăite în urma lecturii. Nici acum nu prea știu, dar sper că voi convinge măcar prin motivele pentru care merită să petreceți puțin timp în compania Călugărului negru – titlu inspirat de nuvela lui Cehov.
Continui să cred cu tărie faptul că unele cărți merită să rămână în sufletul cititorului, fără să fie nevoie să vorbească despre aceasta, căci unele experiențe, impresii și emoții, nu pot fi exprimate în cuvinte. Este genul de carte care mă scoate din zona de confort, care îmi place, dar nu simt nevoia să o devorez, să o termin de citit într-o singură zi.
Și așa a fost. Până la final, am fost impresionată de stilul în care a fost scrisă, de detaliile, imaginile și stările construite de către autor, cu ajutorul cuvintelor. Este o carte plină de trăiri interioare, emoții puternice, de amintiri, simboluri și foarte multe referințe la autori și operele lor mai mult sau mai puțin cunoscute.
Citind „Călugărul negru” faci o călătorie foarte interesantă prin conștiința umană, o călătorie de regăsire a sinelui, dar și a iubitei Ioana și intri, fără să vrei, într-o poveste cu urmări neașteptate.
Încă de la prima pagină, cartea mi s-a părut a fi foarte previzibilă, căci din primul paragraf, cititorului i se aduce la cunoștință ceea ce urmează sau traiectoria cărții: personajul principal își caută iubita, dar întâlnește pe altcineva – care seamăna perfect cu cea pe care a iubit-o ani la rând.
Personajul principal, este confundat cu  un alt bărbat, trăiește o altă viață, are familie și avere, iar orașul în care ajunge să locuiască, este zguduit de o serie de crime. Totul se transformă, se precipită, iar el se simte urmărit și ajunge să fie suspectat de toate crimele care se petrec în imediata lui apropiere.
Deși mi s-a părut previzibilă, acțiunea a avut un alt traseu care a schimbat mult finalul romanului. M-a surprins plăcut.
Mi-a plăcut mult cartea, căci  am citit o poveste care m-a purtat prin foarte multe stiluri literare. De la jurnal, la un roman cu o acțiune foarte alertă și intrigă polițistă, la un thriller interesant, cu multe elemente umoristice și un final total neașteptat.
Recomand Călugărul negru  tuturor celor care își doresc să dea o șansă autorilor români, celor care vor să citească un roman unic, ingenios, original și foarte bine scris.
http://goodread.ro/recenzie-calugarul-negru-de-serban-tomsa/

Niciun comentariu: